ORDONANTA DE URGENTA nr. 34 din 11 aprilie 2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri fi nanciar-fiscale EMITENT: GUVERNUL PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 249 din 14 aprilie 2009 Luand in considerare actualul context international, principalele caracteris tici ale politicii bugetare in perioada urmatoare, care vor fi subordonate obiec tivelor de sustinere a cresterii economice si de reducere a inflatiei si atinger ii unui deficit bugetar la un nivel corelat cu obiectivele macroeconomice, avand in vedere opiniile si recomandarile Comisiei Europene si ale organisme lor financiare internationale, referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare i n sensul diminuarii cheltuielilor curente de administrare si alocarea cu priorit ate a resurselor catre proiecte cu efect multiplicator in economie care reprezin ta principalul mijloc de limitare a ritmului de scadere economica si de compensa re partiala a reducerii activitatii din sectorul privat, pentru pastrarea echilibrelor bugetare sunt necesare unele masuri menite sa reduca volumul cheltuielilor bugetare la un nivel care sa permita respectarea an gajamentelor interne si internationale asumate de Guvernul Romaniei, inclusiv in ceea ce priveste nivelul deficitului bugetar. In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare, a caror reglementare nu poa te fi amanata, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. CAP. I Rectificarea bugetara pe anul 2009 ART. 1 Bugetul de stat pe anul 2009, aprobat prin Legea bugetului de stat pe anul 2 009 nr. 18/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 121 s i nr. 121 bis din 27 februarie 2009, se modifica si se completeaza potrivit prev ederilor prezentei ordonante de urgenta. ART. 2 (1) Influentele asupra bugetului de stat pe anul 2009, detaliate la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli pe titluri, sunt prevazute in ane xa nr. 1. (2) Detalierea influentelor asupra cheltuielilor bugetului de stat pe anul 2 009 pe titluri de cheltuieli si pe ordonatori principali de credite este prevazu ta in anexa nr. 2. ART. 3 (1) Bugetul de venituri si cheltuieli pe anul 2009, stabilit conform Ordonan tei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu m odificarile si completarile ulterioare, prevazut in anexa nr. 3/16/13b la bugetu l Ministerului Finantelor Publice, se majoreaza la venituri cu suma de 154.000 m ii lei si, in mod corespunzator, la cheltuieli astfel: a) 94.000 mii lei la titlul "Cheltuieli de capital", inclusiv pentru finanta rea modernizarii punctelor de trecere a frontierei la standardele Schengen; b) 60.000 mii lei la titlul "Bunuri si servicii". (2) In bugetul Ministerului Finantelor Publice pe anul 2009, capitolul 54.01 "Alte servicii publice generale", titlul 20 "Bunuri si servicii", la articolul 25 "Cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni in reprezentarea intereselor statului potrivit dispozitiilor legale" se cuprinde si suma de 1.00 0 mii lei pentru consultanta juridica in domeniul datoriei publice, care se asig ura prin redistribuire in cadrul acestui capitol. ART. 4 Se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului sa efectueze modificari i n volumul si structura bugetelor institutiilor publice finantate partial din ven ituri proprii, cu incadrare in suma totala aprobata in anexa nr. 3/13/02 la titl ul "Transferuri intre unitati ale administratiei publice", precum si redistribui ri de credite bugetare in cadrul titlurilor de cheltuieli ca urmare a bugetului rezultat dupa punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernu lui nr. 17/2009 privind desfiintarea Cancelariei Primului-Ministru si stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata i n Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 9 martie 2009, cu modific arile ulterioare. ART. 5 Se autorizeaza Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei sa suplimenteze veniturile bugetului sumelor alocate pentru activitati finantate integral din v enituri proprii pe anul 2009 cu suma de 30.000 mii lei, provenita din repartizar ea profitului Companiei Nationale "Loteria Romana" - S.A. si in mod corespunzato r se majoreaza cheltuielile prevazute la capitolul 70.10 "Locuinte, servicii si dezvoltare publica", titlul VII "Alte transferuri", articolul 55 "Alte transferu ri", in anexa nr. 3/15/13. ART. 6 Se autorizeaza Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii sa efectueze red istribuiri de credite bugetare intre obiectivele de investitii in continuare, ob iectivele de investitii noi si "Alte cheltuieli de investitii", in limita preved erilor bugetare aprobate. ART. 7 Se autorizeaza Ministerul Apararii Nationale sa efectueze redistribuiri de s ume la veniturile si cheltuielile bugetului sumelor alocate pentru activitati fi nantate din venituri proprii, prevazute in anexa nr. 3/18/13. ART. 8 Se autorizeaza Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale sa redistri buie in cadrul creditelor bugetare aprobate la capitolul 68.01 "Asigurari si asi stenta sociala" suma de 3.200 mii lei de la titlul 65 "Cheltuieli aferente progr amelor cu finantare rambursabila" la titlul 71 "Active nefinanciare", pentru fin alizarea sistemului informatic integrat pentru administrarea prestatiilor social e. ART. 9 Se autorizeaza Ministerul Intreprinderilor Mici si Mijlocii, Comertului si M ediului de Afaceri sa efectueze redistribuiri de credite bugetare de la alte pro grame, in vederea finantarii in anul 2009 a "Programului privind organizarea Tar gului Intreprinderilor Mici si Mijlocii - TIMM 2009", fara afectarea fondurilor prevazute pentru stimularea exportului. ART. 10 In cazul in care creditele bugetare aferente titlului 56 "Proiecte cu finant are din fonduri externe nerambursabile postaderare" din bugetul Ministerului Agr iculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale sunt insuficiente, Guvernul, la propu nerea Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale si Ministerului Finantelor Publice, va aproba finantarea temporara, din veniturile obtinute din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, a p roiectelor din cadrul Politici Comune Agricole si de Pescuit. ART. 11 Bugetul fondurilor externe nerambursabile al Ministerului Mediului pe anul 2 009 se diminueaza la capitolul 74.08 "Protectia mediului", titlul 56 "Proiecte c u finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare" cu suma de 757.675 m ii lei. ART. 12 In anexa nr. 3/23/02 la bugetul Ministerului Mediului, la asteriscul din sub solul anexei, comuna Seicaia se va citi comuna Sercaia. ART. 13 (1) Din bugetul aprobat Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pe a nul 2009, de la capitolul 84.01 "Transporturi" alineatul "Subventii pentru trans portul de calatori cu metroul" se suporta si subventiile aferente lucrarilor exe cutate si neplatite in anul 2008. (2) Se autorizeaza Ministerul Transporturilor si Infrastructurii sa efectuez e urmatoarele modificari: a) redistribuirea sumei de 4.918 mii lei de la proiectul 15 ISPA2004/RO/16/P /PA/002 - "Asistenta tehnica pentru pregatirea proiectelor ce vor fi propuse spr e finantare prin Fondul de Coeziune (CNADNR)" la proiectul 65 ISPA2004/RO/16/P/P T/009 - Constructia infrastructurii feroviare si rutiere la cel de-al doilea pod Calafat-Vidin (CNADNR)", prevazute in anexa nr. 3/24/21; b) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la proiectul 17 ISPA2001/RO/P/P T/005 "Constructia variantei de ocolire a orasului Sibiu (CNADNR)" la proiectul 16 ISPA2001/RO/P/PT/006 "Reabilitarea Sectiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, k m 332+150 - km 495+800", pe anul 2009 si pe total proiect, prevazute in anexa nr . 3/24/21; c) redistribuirea sumei de 23.000 mii lei de la obiectivul de investitii "Co nstructia variantei de ocolire a orasului Sibiu" la obiectivul de investitii "Re abilitarea Sectiunii Drobeta-Turnu Severin - Lugoj, km 332+150 - km 495+800 (CNA DNR)", pe anul 2009 si pe total, prevazute in anexa nr. 3/24/29. ART. 14 Se autorizeaza Ministerul Sanatatii sa efectueze urmatoarele modificari: a) redistribuiri de credite bugetare la capitolul 66.01 "Sanatate", intre ti tlul 20 "Bunuri si servicii" si titlul 51 "Transferuri intre unitati ale adminis tratiei publice", precum si in cadrul titlului 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice", inclusiv majorarea alineatului 51.01.11 "Transferuri d in bugetul de stat catre bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate" cu suma de 4.500 mii lei si introducerea alineatului 51.02.08 "Aparatu ra medicala si echipamente de comunicatii in urgenta" cu suma de 1.415 mii lei; b) redistribuiri de credite bugetare la capitolul 66.10 "Sanatate", intre si in cadrul titlurilor 20 "Bunuri si servicii", 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice" si 71 "Active nefinanciare", cu suplimentarea alineatul ui 51.01.35 "Transferuri din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii catre Fondul de asigurari sociale de sanatate" cu suma de 25.500 mii lei pentru Progr amul national de depistare precoce a cancerului; c) introducerea in programul "Asigurarea dezvoltarii capacitatii institution ale a sistemului de sanatate" al capitolului 70.10 "Locuinte, servicii si dezvol tare publica" a sumei de 901 mii lei, prin diminuarea cu aceeasi suma a capitolu lui 66.10 "Sanatate". ART. 15 In bugetul Ministerului Tineretului si Sportului, anexa nr. 3/36/02, textul celui de-al doilea asterisc din subsolul acesteia se modifica si va avea urmator ul cuprins: "Din totalul sumei de 135.160 mii lei, suma de 400 mii lei este destinata Fe deratiei Romane de Tenis pentru Cupa Davis". ART. 16 Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata pe anul 2009 pentru finantare a cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, se ctoarelor si municipiului Bucuresti se diminueaza cu suma de 811,9 milioane lei, potrivit anexei nr 3. ART. 17 Bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul 2009 se modifica dupa cum urmeaza: a) veniturile se diminueaza cu suma de 564,5 milioane lei prin diminuarea co ntributiilor de asigurari cu suma de 594,5 milioane lei, din care: 382,7 milioan e lei la contributiile de asigurari sociale de sanatate si 211,8 milioane lei la contributii pentru concedii si indemnizatii si prin majorarea subventiilor cu s uma de 30,0 milioane lei, din care: 4,5 milioane lei subventia primita de bugetu l fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si cu suma de 25,5 mil ioane lei sumele alocate din veniturile proprii ale Ministerului Sanatatii; b) cheltuielile se majoreaza cu suma de 21,1 milioane lei la capitolul 66.05 "Sanatate", prin diminuarea cu suma de 8,9 milioane lei a titlului "Cheltuieli de personal" si majorarea cu suma de 30,0 milioane lei a titlului "Bunuri si ser vicii"; c) Fondul de rezerva al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate se diminuea za cu suma de 3,8 milioane lei; d) excedentul bugetului se diminueaza cu suma de 581,8 milioane lei. ART. 18 (1) Bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul asigurarilor pentru soma j pe anul 2009, aprobate prin Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe an ul 2009 nr. 19/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1 22 din 27 februarie 2009, se modifica potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta. (2) In bugetul asigurarilor sociale de stat veniturile aferente sistemului p ublic de pensii se diminueaza la contributiile de asigurari sociale de stat cu s uma de 1.573,0 milioane lei si se majoreaza la subventii de la bugetul de stat c u suma de 1.347,5 milioane lei, cheltuielile se diminueaza cu suma de 4,1 milioa ne lei la titlul "Cheltuieli de personal" al capitolului 68.03 "Asigurari si asi stenta sociala", iar excedentul se diminueaza cu suma de 221,4 milioane lei. (3) Se autorizeaza Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale sa majo reze la capitolul 68.03 "Asigurari si asistenta sociala" titlul "Dobanzi" cu sum a de 21,1 milioane lei, prin redistribuire de la alte titluri in cadrul aceluias i capitol. (4) Veniturile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli pro fesionale se diminueaza cu suma de 9,4 milioane lei la contributii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, iar excedentul acestui sistem se diminueaza cu aceeasi suma. (5) In bugetul asigurarilor pentru somaj, veniturile aferente sistemului asi gurarilor pentru somaj se diminueaza la contributii de asigurari pentru somaj cu suma de 110,7 milioane lei, cheltuielile se majoreaza la capitolul 68.04 "Asigu rari si asistenta sociala" cu suma de 328,0 milioane lei, prin majorarea cu 240, 3 milioane lei la titlul "Asistenta sociala", cu suma de 82,5 milioane lei la ti tlul "Transferuri intre unitati ale administratiei publice", cu 2,5 milioane lei la titlul "Bunuri si servicii", cu 7,0 milioane lei prin introducerea titlului "Dobanzi" si prin diminuarea cu 4,3 milioane lei la titlul "Cheltuieli de person al", iar deficitul se majoreaza cu suma de 438,7 milioane lei. (6) In bugetul asigurarilor pentru somaj, la capitolul 80.04 "Actiuni genera le economice, comerciale si de munca", la titlul "Alte transferuri", articolul " Transferuri interne", se introduce alineatul "Cofinantarea asistentei financiare nerambursabile postaderare de la Comunitatea Europeana" cu suma de 0,01 milioan e lei, care se asigura prin redistribuire in cadrul acestui titlu. (7) Veniturile fondului de garantare pentru plata creantelor salariale se di minueaza la contributia angajatorilor cu suma de 20,4 milioane lei si se diminue aza cu aceeasi suma excedentul acestui fond. (8) Se autorizeaza Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale sa deta lieze la capitolul 64.04 "Cheltuielile fondului de garantare pentru plata creant elor salariale" alineatele articolului "Cheltuieli salariale in bani" de la titl ul "Cheltuieli de personal" din bugetul asigurarilor pentru somaj. ART. 19 (1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca, la propunerea ordonatorilor principali de credite, modificarile prevazute in prezentul capito l in volumul si structura bugetelor acestora si ale bugetului de stat, bugetului sumelor alocate pentru activitati finantate integral din venituri proprii, buge tului fondurilor externe nerambursabile, bugetului fondului national unic de asi gurari sociale de sanatate, bugetului asigurarilor sociale de stat si bugetului asigurarilor pentru somaj. (2) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), in termen de 5 zile de la intra rea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ordonatorii principali de credi te comunica Ministerului Finantelor Publice detalierea modificarilor aprobate. (3) Se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa detalieze influentel e aprobate si sa introduca modificarile prevazute in prezentul capitolul in buge tele lor si in anexele la acestea. ART. 20 Incepand cu data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de u rgenta si pana la data de 31 decembrie 2009, dispozitiile art. 21 alin. (4) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, se sus penda. CAP. II Masuri privind cheltuielile publice ART. 21 Prevederile prezentului capitol se aplica autoritatilor si institutiilor pub lice a caror finantare se asigura astfel: a) integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor socia le de stat, bugetele fondurilor speciale, dupa caz; b) din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetel e locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, du pa caz; c) integral din venituri proprii. ART. 22 (1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se suspenda ocuparea prin concurs sau examen a posturilor vacante din autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 21. Posturile pentru care au fost dem arate procedurile de organizare a concursurilor la data intrarii in vigoare a pr ezentei ordonante de urgenta, precum si cele a caror ocupare a fost deja aprobat a de Guvern prin memorandum pot fi ocupate in conditiile legii. (2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), ordonatorii principali de cre dite, in cazuri temeinic justificate, pot aproba ocuparea unui procent de maxim 15% din totalul posturilor ce se vor vacanta dupa data intrarii in vigoare a pre zentei ordonante de urgenta, numai in conditiile incadrarii in cheltuielile de p ersonal aprobate prin buget. Pentru posturile din sistemul de invatamant de stat , urmarirea incadrarii in procentul de maxim 15% se realizeaza la nivelul intreg ului sistem de invatamant de stat, in conditiile stabilite prin ordin al ministr ului educatiei, cercetarii si inovarii. (3) Ocuparea posturilor prevazute la alin. (2) se va face prin concurs sau e xamen, in conditiile legii, pe raspunderea ordonatorilor principali de credite. ART. 23 (1) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonant e de urgenta, ordonatorii principali de credite ai autoritatilor si institutiilo r publice prevazute la art. 21 vor comunica Guvernului propunerile de reorganiza re institutionala ale acestora si vor transmite Ministerului Finantelor Publice cuantumul sumelor rezultate din economii fata de bugetul aprobat la cheltuielile de personal, altele decat cele rezultate la art. 22. (2) In termen de 10 zile de la expirarea termenului prevazut la alin. (1), M inisterul Finantelor Publice va prezenta Guvernului situatia centralizata a sume lor comunicate de ordonatorii principali de credite, in baza careia acesta va di spune asupra indexarilor salariale ce pot fi acordate in anul 2009. ART. 24 (1) De la data intrarii in vigoare a prevederilor prezentei ordonante de urg enta, autoritatilor si institutiilor publice prevazute la art. 21 li se interzic e achizitionarea, preluarea in leasing sau inchirierea de: a) autoturisme, astfel cum sunt acestea definite la alin. (1) al art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 109/2005 privind transporturile rutiere, a probata cu modificari si completari prin Legea nr. 102/2006, cu modificarile si completarile ulterioare; b) mobilier si aparatura birotica, asa cum sunt prevazute la subgrupele 3.1. "Mobilier" si 3.2. "Aparatura birotica" din cadrul grupei 3 "Mobilier, aparatur a birotica, sisteme de protectie a valorilor umane si materiale si alte active c orporale" din Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004 pentru aprobarea Catalogului p rivind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, cu mo dificarile ulterioare, precum si obiecte de inventar de natura acestora, in scop ul dotarii spatiilor cu destinatia de birou. (2) Asigurarea necesitatilor de bunuri prevazute la alin. (1) se va putea fa ce numai prin redistribuiri din cadrul aceleiasi institutii sau de la alte insti tutii publice. (3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) si (2): a) autoritatile si institutiile publice nou-infiintate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, numai in primul an de functionare, da ca acestea nu provin din restructurarea si/sau reorganizarea altor institutii pu blice, deja existente; b) achizitiile pentru realizarea proiectelor finantate din imprumuturi, din fonduri externe nerambursabile si din fondurile de cofinantare si prefinantare a ferente, precum si din fonduri provenite din donatii si sponsorizari; c) obiectivele de investitii cu punere in functiune dupa data intrarii in vi goare a prezentei ordonante de urgenta, cu conditia ca in devizul general al luc rarii acestea sa fi fost prevazute ca prima dotare. (4) Achizitiile publice aflate in curs de desfasurare la data intrarii in vi goare a prezentei ordonante de urgenta se vor definitiva pe baza prevederilor le gale in vigoare la data initierii procedurilor respective, numai in conditiile i n care autoritatea contractanta a transmis deja, pana la intrarea in vigoare a p rezentei ordonante de urgenta, spre publicare anuntul sau invitatia de participa re. ART. 25 (1) Autoritatile si institutiile publice prevazute la art. 21 pot acorda tic hete-cadou si tichete de vacanta personalului din cadrul acestora, cu conditia i ncadrarii in cheltuielile bugetare aprobate cu aceasta destinatie. (2) Autoritatile publice locale pot acorda drepturile prevazute la alin. (1) numai din veniturile proprii ale acestora. ART. 26 Taxa pe valoarea adaugata dedusa potrivit legii pentru realizarea obiectivel or proprii de investitii finantate de la bugetul de stat sau de la bugetele loca le, in cursul anului fiscal, se utilizeaza pentru plati aferente aceluiasi obiec tiv de investitii. La incheierea exercitiului financiar, sumele deduse si neutil izate se vireaza la bugetul de stat sau la bugetele locale in conturile si la te rmenele stabilite prin normele metodologice anuale privind incheierea exercitiul ui financiar-bugetar si financiar-contabil, emise de Ministerul Finantelor Publi ce. CAP. III Monitorizarea operatorilor economici cu capital unic sau majoritar de stat ART. 27 Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, va lua masuri suplimentare pentru monitorizarea operatorilor economici cu capital sau patrimoniu integral ori majoritar de stat si a filialelor acestora, sub aspectul incadrarii in programele de reducere a ar ieratelor, creantelor si pierderilor, precum si a cheltuielilor de personal prev azute prin bugetele de venituri si cheltuieli aprobate potrivit legii, programe propuse de ministere, autoritati ale administratiei publice centrale si organe d e specialitate ale administratiei publice centrale, in subordinea, coordonarea, autoritatea sau portofoliul carora se afla acestia. CAP. IV Fondul social ART. 28 Se constituie Fondul social din sponsorizarea ce va fi acordata de producato rii interni si distribuitorii de gaze naturale, care contribuie benevol la const ituirea acestui fond, in conformitate cu art. 4 alin. (1) din Legea nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificarile si completarile ulterioare. ART. 29 (1) Pe baza de protocol incheiat intre Guvern, prin Ministerul Economiei si Ministerul Finantelor Publice, si producatorii interni si distribuitorii de gaze naturale care doresc sa contribuie la fond, Fondul social se colecteaza si se d istribuie in cursul anului 2009. (2) Sumele cu care vor sponsoriza si vor contribui la Fondul social producat orii interni si distribuitorii de gaze naturale sunt, de regula, sume obtinute d in majorarea de pret la gazele naturale in cursul anului 2008. (3) Sumele prevazute la alin. (1) sunt cheltuieli cu deductibilitate limitat a pentru respectivele societati, prin derogare de la prevederile art. 21 alin. ( 4) lit. p) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si compl etarile ulterioare. ART. 30 Colectarea sumelor se realizeaza lunar prin virarea in contul de venituri al e bugetului de stat, numarul xxxxxx "Donatii si sponsorizari", deschis la Trezor eria Statului, pe baza protocoalelor incheiate potrivit prevederilor prezentei o rdonante de urgenta. ART. 31 Sumele colectate se utilizeaza, prin hotarare a Guvernului, pentru acordarea de ajutoare sociale persoanelor fizice aflate in dificultate. CAP. V Masuri in domeniul politicii fiscale ART. 32 Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al R omaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completaril e ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Impozit minim Art. 18. - (1) Contribuabilii care desfasoara activitati de natura barurilor de noapte, cluburilor de noapte, discotecilor, cazinourilor sau pariurilor spor tive, inclusiv persoanele juridice care realizeaza aceste venituri in baza unui contract de asociere, si in cazul carora impozitul pe profit datorat pentru acti vitatile prevazute in acest articol este mai mic decat 5% din veniturile respect ive sunt obligati la plata unui impozit de 5% aplicat acestor venituri inregistr ate. (2) Contribuabilii, cu exceptia celor prevazuti la alin. (1), la art. 13 lit . c)-e), art. 15 si 38, in cazul carora impozitul pe profit este mai mic decat s uma impozitului minim pentru transa de venituri totale corespunzatoare, prevazut e la alin. (3), sunt obligati la plata impozitului la nivelul acestei sume. (3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2), sumele corespunzatoare impozitu lui minim, stabilite in functie de veniturile totale inregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, sunt urmatoarele: ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ³ Venituri totale anuale ³ Impozit minim anual ³ ³ (lei) ³ (lei) ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 0 - 52.000 ³ 2.200 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 52.001 - 215.000 ³ 4.300 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 215.001 - 430.000 ³ 6.500 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 430.001 - 4.300.000 ³ 8.600 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 4.300.001 - 21.500.000 ³ 11.000 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ 21.500.001 - 129.000.000 ³ 22.000 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ Peste 129.000.001 ³ 43.000 ³ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ (4) Pentru incadrarea in transa de venituri totale prevazuta la alin. (3), s e iau in calcul veniturile totale, obtinute din orice sursa, inregistrate la dat a de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad: a) veniturile din variatia stocurilor; b) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale; c) veniturile din exploatare, reprezentand cota-parte a subventiilor guverna mentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor; d) veniturile din reducerea sau anularea provizioanelor pentru care nu s-a a cordat deducere, conform reglementarilor legale; e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bu getului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale; f) veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare; g) veniturile prevazute la art. 20 lit. d)." 2. La articolul 21 alineatul (3), litera n) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "n) cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii, exclusiv cele pri vind combustibilul, aferente autoturismelor folosite de persoanele cu functii de conducere si de administrare ale persoanei juridice, deductibile limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane cu astfel de atributii." 3. La articolul 21 alineatul (4), dupa litera s) se introduce o noua litera, litera t), cu urmatorul cuprins: "t) in perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combust ibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depas easca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, aflate in proprietatea sau in folosinta contribuabilului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii: 1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si pro tectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activ itatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care d e reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca; 2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pe ntru activitatea de taxi; 3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pen tru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi." 4. La articolul 22, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatu l (5^1), cu urmatorul cuprins: "(5^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004 , care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impozite aza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz." 5. La articolul 34, alineatele (7) si (8) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "(7) Prin exceptie de la prevederile alin. (6), contribuabilii prevazuti la alin. (1) nou-infiintati efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe pr ofit la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri totale , prevazuta la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioad a impozabila respectiva. (8) In cazul contribuabililor care in anul precedent au beneficiat de scutir i de la plata impozitului pe profit, conform legii, iar in anul pentru care se c alculeaza si se efectueaza platile anticipate nu mai beneficiaza de facilitatile fiscale respective, impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia s e determina platile anticipate, este impozitul pe profit determinat conform decl aratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, luandu-se in calcul s i impozitul pe profit scutit." 6. La articolul 34, dupa alineatul (14) se introduc patru noi alineate, alin eatele (15)-(18), cu urmatorul cuprins: "(15) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. b) aplica urmatoarele reguli: a) pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfa rsitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), rec alculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai - 30 iunie 2009, prin imparti rea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de luni aferent perioadei respective; b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe profit datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual, prevazut la a rt. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru trimestrul respectiv, p rin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea cu numarul de lu ni aferent trimestrului respectiv. (16) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) efectue aza in continuare platile anticipate in contul impozitului pe profit stabilite c onform prezentului articol. (17) In situatia in care contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) au in registrat in anul 2008 pierdere fiscala, acestia efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit in suma de o patrime din impozitul minim anual, pre vazut la art. 18 alin. (3). (18) Pentru anul 2009, contribuabilii prevazuti la alin. (1) lit. a) si alin . (5), pentru definitivarea impozitului pe profit anual, aplica prevederile art. 18 alin. (2) prin compararea impozitului pe profit datorat la sfarsitul anului fiscal cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3)." 7. La articolul 48 alineatul (7), dupa litera l) se introduce o noua litera, litera l^1), cu urmatorul cuprins: "l^1) in perioada 1 mai 2009 - 31 decembrie 2010, cheltuielile privind combu stibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentr u transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu dep aseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in ori care dintre urmatoarele categorii: 1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si pro tectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activ itatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care d e reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca; 2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pe ntru activitatea de taxi; 3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pen tru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi." 8. Articolul 107 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Cota de impozitare Art. 107. - (1) Cota de impozitare pe veniturile microintreprinderilor este: 2% in anul 2007; 2,5% in anul 2008; 3% in anul 2009. (2) In situatia in care impozitul datorat de microintreprinderi este mai mic decat impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), acestea sunt obliga te la plata impozitului la nivelul acestei sume. (3) In aplicarea alin. (2), pentru anul 2009 se au in vedere urmatoarele reg uli: a) pentru trimestrul al II-lea se compara impozitul pe veniturile microintre prinderilor datorat la sfarsitul trimestrului cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pentru perioada 1 mai - 3 0 iunie 2009, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultirea c u numarul de luni aferent perioadei respective; b) pentru trimestrele al III-lea si al IV-lea se compara impozitul pe venitu rile microintreprinderilor datorat la sfarsitul fiecarui trimestru cu impozitul minim anual, prevazut la art. 18 alin. (3), recalculat in mod corespunzator pent ru trimestrul respectiv, prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si i nmultirea cu numarul de luni aferent trimestrului respectiv." 9. La articolul 141 alineatul (2), litera g) se modifica si va avea urmatoru l cuprins: "g) livrarile de bunuri care au fost afectate unei activitati scutite, in te meiul prezentului articol, daca taxa aferenta bunurilor respective nu a fost ded usa, precum si livrarile de bunuri a caror achizitie a facut obiectul excluderii dreptului de deducere, conform art. 145 alin. (5) lit. b) si art. 145^1". 10. Dupa articolul 145 se introduce un nou articol, articolul 145^1 "Limitar i speciale ale dreptului de deducere", cu urmatorul cuprins: "Limitari speciale ale dreptului de deducere Art. 145^1. - (1) In cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinat e exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizat a care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasa geri, incluzand si scaunul soferului, nu se deduce taxa pe valoarea adaugata afe renta achizitiilor acestor vehicule si nici taxa aferenta achizitiilor de combus tibil destinat utilizarii pentru vehiculele care au aceleasi caracteristici, afl ate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, cu exceptia vehiculel or care se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii: a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si pro tectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activ itatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care d e reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca; b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pe ntru activitatea de taxi; c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pent ru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, trans miterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational; d) vehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii. (2) Prin achizitie de vehicule, in sensul alin. (1), se intelege cumpararea unui vehicul din Romania, importul sau achizitia intracomunitara a vehiculului. (3) Prevederile alin. (1) si (2) nu se aplica pentru avansurile care au fost achitate inainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totala sau partiala a ve hiculelor rutiere motorizate, daca livrarea acestora intervine dupa data de 1 ma i 2009 inclusiv. (4) Prevederile prezentului articol se aplica pana la data de 31 decembrie 2 010 inclusiv. (5) In cazul vehiculelor exceptate potrivit alin. (1) se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 si art. 146-147^1." 11. La articolul 156^1, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, al ineatele (6^1) si (6^2), cu urmatorul cuprins: "(6^1) Prin exceptie de la prevederile alin. (2)-(6), pentru persoana impoza bila care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fiscala si care efectu eaza o achizitie intracomunitara taxabila in Romania, perioada fiscala devine lu na calendaristica incepand cu: a) prima luna a unui trimestru calendaristic, daca exigibilitatea taxei afer ente achizitiei intracomunitare intervine in aceasta prima luna a respectivului trimestru; b) a treia luna a trimestrului calendaristic, daca exigibilitatea taxei afer ente achizitiei intracomunitare intervine in a doua luna a respectivului trimest ru. Primele doua luni ale trimestrului respectiv vor constitui o perioada fiscal a distincta, pentru care persoana impozabila va avea obligatia depunerii unui de cont de taxa conform art. 156^2 alin. (1); c) prima luna a trimestrului calendaristic urmator, daca exigibilitatea taxe i aferente achizitiei intracomunitare intervine in a treia luna a unui trimestru calendaristic. (6^2) Persoana impozabila care potrivit alin. (6^1) este obligata sa isi sch imbe perioada fiscala trebuie sa depuna o declaratie de mentiuni la organul fisc al competent, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la finele lunii in care intervine exigibilitatea achizitiei intracomunitare care genereaza aceasta oblig atie, si va utiliza ca perioada fiscala luna calendaristica, fara a avea posibil itatea de a reveni la utilizarea trimestrului calendaristic ca perioada fiscala. " 12. La articolul 244^1, dupa alineatul (7) se introduc cinci noi alineate, a lineatele (8)-(12), cu urmatorul cuprins: "(8) Operatorii economici care intentioneaza sa comercializeze in sistem ang ro produse energetice prevazute la art. 175 alin. (3) lit. a)-e) sunt obligati s a se inregistreze la autoritatea fiscala teritoriala conform procedurii si cu in deplinirea conditiilor ce vor fi stabilite prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. (9) Operatorii economici care desfasoara activitatea de comercializare in si stem angro de produse energetice prevazute la art. 175 alin. (3) lit. a)-e) sunt obligati sa indeplineasca procedura si conditiile stabilite prin ordinul presed intelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prevazut la alin. (8), in ter men de 90 de zile de la data publicarii acestuia in Monitorul Oficial al Romanie i, Partea I. (10) Nu intra sub incidenta alin. (8) si (9) antrepozitarii autorizati si op eratorii inregistrati pentru produse energetice. (11) Desfasurarea activitatii de comercializare de catre operatorii economic i prevazuti la alin. (8), care nu indeplinesc procedura si conditiile stabilite potrivit alin. (8), constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5 0.000 lei la 100.000 lei si confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. (12) Desfasurarea activitatii de comercializare de catre operatorii economic i prevazuti la alin. (9), care nu indeplinesc procedura si conditiile stabilite potrivit alin. (8), dupa termenul stabilit la alin. (9), constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 100.000 lei, confiscarea sumel or rezultate din aceasta vanzare si oprirea activitatii de comercializare a prod uselor accizabile pe o perioada de 1-3 luni." ART. 33 Dupa articolul 219 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de pro cedura fiscala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un n ou articol, articolul 219^1, cu urmatorul cuprins: "ARTICOLUL 219^1 Contraventii in cazul declaratiilor recapitulative (1) Constituie contraventie nedepunerea la termenele prevazute de lege a dec laratiilor recapitulative reglementate la titlul VI din Legea nr. 571/2003, cu m odificarile si completarile ulterioare, sau depunerea de astfel de declaratii cu sume incorecte ori incomplete. (2) Fapta prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza cu amenda de 2% din suma to tala a achizitiilor/livrarilor intracomunitare de bunuri nedeclarate sau, dupa c az, din diferentele nedeclarate rezultate ca urmare a declaratiilor incorecte or i incomplete. (3) Nu se sanctioneaza contraventional persoanele care corecteaza declaratii le recapitulative pana la implinirea termenului legal de depunere a acestora. (4) Nu se sanctioneaza contraventional persoanele care, ulterior termenului legal de depunere, corecteaza declaratiile ca urmare a unui fapt neimputabil per soanei impozabile. (5) Amenda prevazuta la alin. (2) se reduce cu 50% in situatia in care perso ana impozabila corecteaza declaratia recapitulativa pana la termenul legal de de punere a urmatoarei declaratii recapitulative. (6) Dispozitiile art. 221 alin. (1) si (5) se aplica in mod corespunzator." ART. 34 (1) Prevederile art. 219^1 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata , cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica faptelor constatate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. (2) In cazul declaratiilor recapitulative cu termene de depunere anterioare intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, dispozitiile art. 12 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventii lor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificari le si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator. (3) Nu se sanctioneaza contraventional persoanele care corecteaza, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, declaratiile recapitulative cu termene de depunere anterioare intrarii in vigoar e a prezentei ordonante de urgenta. CAP. VI Alte dispozitii ART. 35 (1) Limita valorica a garantiilor de stat pentru anul 2009, in conformitate cu Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aproba ta cu modificari si completari prin Legea nr. 109/2008, se stabileste in suma de 6 miliarde lei. (2) Pentru garantiile de stat emise in valuta conversia se efectueaza la cur sul de schimb valabil la data semnarii contractului de imprumut. (3) Acordarea garantiilor de stat emise in conformitate cu alin. (1) se va r ealiza pentru finantarea proiectelor prioritare pentru economia romaneasca, deru late de catre entitati publice si private nonfinanciare, in conditiile respectar ii legislatiei privind ajutorul de stat. ART. 36 (1) Plata facturilor reprezentand contravaloarea bunurilor achizitionate, se rviciilor prestate sau a lucrarilor efectuate se realizeaza de catre institutiil e publice in perioada 24-31 a fiecarei luni. (2) In vederea derularii in conditii de echilibru a cheltuielilor sectorului public, institutiile publice au obligatia de a-si programa platile efectuate pr in virament sau numerar, potrivit normelor metodologice aprobate prin ordin al m inistrului finantelor publice. (3) Institutiile publice si operatorii economici cu capital majoritar de sta t au obligatia de a transmite Ministerului Finantelor Publice o programare a ope ratiunilor de vanzare/cumparare de valuta potrivit normelor metodologice aprobat e prin ordin al ministrului finantelor publice. (4) Prin normele metodologice prevazute la alin. (2) se pot aproba categorii de plati exceptate de la prevederile prezentei ordonante de urgenta. (5) In termen de 3 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, termenele de plata aferente angajamentelor legale incheiate se core leaza cu termenele de plata prevazute la alin. (1). (6) Angajamentele legale incheiate dupa data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se coreleaza cu termenele de plata prevazute la alin. (1). ART. 37 Institutiile publice sunt obligate sa furnizeze Ministerului Finantelor Publ ice, la termenele, periodicitatile si in forma solicitata, date si informatii fi nanciar-contabile, in conformitate cu instructiunile si normele metodologice apr obate prin ordin al ministrului finantelor publice. ART. 38 In cazul nerespectarii prevederilor art. 35 si 36, Ministerul Finantelor Pub lice este autorizat sa ia urmatoarele masuri: a) blocarea deschiderilor de credite bugetare pentru ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetul ui asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari de s anatate si ai bugetelor locale; b) blocarea conturilor de disponibilitati deschise la unitatile Trezoreriei Statului pe numele institutiilor publice finantate integral sau partial din veni turi proprii; c) in situatia nerespectarii termenului de plata sau a nerespectarii graficu lui de plati anuntat, Ministerul Finantelor Publice isi rezerva dreptul de a sco ate din decontare sumele neanuntate, iar responsabilitatea pentru nedecontarea d ocumentelor de plata prezentate unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului revine in totalitate ordonatorilor de credite. ART. 39 Alineatul (1) al articolului 5 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/ 2008 privind reglementarea unor masuri financiare in domeniul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 276 din 8 aprilie 2008, aprobat a cu modificari prin Legea nr. 275/2008, cu modificarile si completarile ulterio are, se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Art. 5. - (1) Ordonatorii principali de credite ai autoritatilor si institu tiilor publice finantate integral din bugetul de stat, bugetul asigurarilor soci ale de stat, bugetele fondurilor speciale, din venituri proprii si subventii aco rdate de la aceste bugete si integral din venituri proprii vor depune centraliza t la Ministerul Finantelor Publice, pana cel tarziu in a zecea zi lucratoare inc lusiv a lunii curente pentru luna anterioara, situatii privind monitorizarea der ularii programului de investitii publice." ART. 40 Prevederile art. 32 pct. 12 si art. 33 intra in vigoare in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta. ART. 41 Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1 si alin. (2) si (3) ale art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 223/2 008 privind unele masuri de reducere a unor cheltuieli bugetare, publicata in Mo nitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 899 din 31 decembrie 2008. ART. 42 Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta. PRIM-MINISTRU EMIL BOC Contrasemneaza: --------------- Ministrul finantelor publice, Gheorghe Pogea Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale, Marian Sarbu Bucuresti, 11 aprilie 2009. Nr. 34. ANEXA 1 Influentele asupra bugetului de stat pe anul 2009 - mii lei - ÚÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ³ Denumire ³ Cod ³ Influenta ³ ³ ³ ³ +/- ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ B ³ ³ 1 ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³VENITURI - TOTAL ³ ³ ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ³000101³-12.073.210³ ³I. VENITURI CURENTE ³000201³-10.830.910³ ³A. VENITURI FISCALE ³000301³ -9.073.910³ ³A1. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL ³000401³ -1.990.615³ ³A11. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL³ ³ ³ ³DE LA PERSOANE JURIDICE ³000501³ -1.677.000³ ³IMPOZIT PE PROFIT ³ 0101³ -1.677.000³ ³Impozit pe profit de la agentii economici ³010101³ -1.607.000³ ³Impozit pe profit de la bancile comerciale ³010102³ -70.000³ ³A12. IMPOZIT PE VENIT, PROFIT SI CASTIGURI DIN CAPITAL³ ³ ³ ³DE LA PERSOANE FIZICE ³030001³ -313.615³ ³IMPOZIT PE VENIT ³ 0301³ -1.765.815³ ³Impozit pe venituri din activitati independente ³030101³ -62.661³ ³Impozit pe venituri din salarii ³030102³ -1.545.242³ ³Impozit pe venituri din cedarea folosintei bunurilor ³030103³ 17.690³ ³Impozit pe venituri din dividende ³030104³ -166.860³ ³Impozit pe venituri din dobanzi ³030105³ -362³ ³Impozit pe venituri din pensii ³030106³ 65.903³ ³Impozit pe veniturile obtinute din jocurile de noroc, ³ ³ ³ ³din premii si din prime in bani si/sau natura ³030107³ -2.955³ ³Impozit pe veniturile din economii sub forma de dob. ³ ³ ³ ³realizate in Belgia, Luxemburg si Austria de persoane ³ ³ ³ ³fizice romane rezidente fiscal in Romania ³030108³ -436³ ³Impozit pe venituri din transferul titlurilor de ³ ³ ³ ³valoare ³030109³ -6.460³ ³Impozit pe venituri din operatiuni de ³ ³ ³ ³vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de ³ ³ ³ ³contract, precum si orice alte operatiuni similare ³030110³ -23³ ³Impozit pe venituri din valorificarea drepturilor de ³ ³ ³ ³proprietate intelectuala ³030111³ -12.511³ ³Impozit pe venituri realizate de persoanele fizice ³ ³ ³ ³nerezidente ³030112³ -24.295³ ³Impozit pe venituri din activitati agricole ³030113³ -2.202³ ³Impozit pe venituri obtinute din valorificarea de ³ ³ ³ ³bunuri in regim de consignatie si din activitati ³ ³ ³ ³desfasurate pe baza unui contract de agent, comision ³ ³ ³ ³sau mandat comercial ³030114³ -12.130³ ³Impozit pe veniturile din activitatile de expertiza ³ ³ ³ ³contabila, tehnica judiciara si extrajudiciara ³030115³ -292³ ³Impozit pe venituri din activitati desfasurate in baza³ ³ ³ ³contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit ³ ³ ³ ³Codului civil ³030116³ -15.970³ ³Impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor ³ ³ ³ ³imobiliare din patrimoniul personal ³030118³ -63.587³ ³Sume virate pentru sponsorizarea entitatilor ³ ³ ³ ³non-profit ³030119³ 1.180³ ³Impozit pe venituri din alte surse ³030150³ 6.890³ ³Regularizari ³030160³ 58.508³ ³COTE SI SUME DEFALCATE DIN IMPOZITUL PE VENIT (SE ³ ³ ³ ³SCAD) ³ 0401³ 1.452.200³ ³Cote defalcate din impozitul pe venit (se scad) ³040101³ 1.452.200³ ³A2. IMPOZIT PE SALARII - TOTAL ³060001³ -5.185³ ³IMPOZIT PE SALARII - TOTAL ³ 0601³ -5.185³ ³Impozit pe salarii ³060101³ -5.185³ ³A3.IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE ³070001³ -69.000³ ³IMPOZITE SI TAXE PE PROPRIETATE ³ 0701³ -69.000³ ³Taxe judiciare de timbru, taxe de timbru ³ ³ ³ ³pentru activitatea notariala si alte ³ ³ ³ ³taxe de timbru ³070103³ -69.000³ ³A4. IMPOZITE SI TAXE PE BUNURI SI SERVICII ³100001³ -6.684.110³ ³TAXA PE VALOAREA ADAUGATA ³ 1001³ -4.944.000³ ³Taxa pe valoarea adaugata incasata ³100101³ -4.944.000³ ³SUME DEFALCATE DIN TVA ³ 1101³ 811.890³ ³Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru ³ ³ ³ ³finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul ³ ³ ³ ³comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si ³ ³ ³ ³Municipiului Bucuresti (se scad) ³110102³ 811.890³ ³ACCIZE ³ 1401³ -2.552.000³ ³A5. IMPOZIT PE COMERTUL EXTERIOR SI TRANZACTIILE ³ ³ ³ ³INTERNATIONALE ³170001³ -325.000³ ³VENITURI INCADRATE IN RESURSELE PROPRII ALE BUGETULUI ³ ³ ³ ³UNIUNII EUROPENE ³ 1701³ -325.000³ ³Taxe vamale (altele decat in sectorul agricol) ³170101³ -264.734³ ³Taxe vamale legate de sectorul agricol ³170102³ -60.266³ ³C. VENITURI NEFISCALE ³290001³ -1.757.000³ ³C1. VENITURI DIN PROPRIETATE ³300001³ -1.757.000³ ³VENITURI DIN PROPRIETATE ³ 3001³ -1.757.000³ ³Venituri din concesiuni si inchirieri ³300105³ -1.164.000³ ³Venituri din dividende ³300108³ -593.000³ ³SUME PRIMITE DE LA UE IN CONTUL ³ ³ ³ ³PLATILOR EFECTUATE ³ 4501³ -1.242.300³ ³CHELTUIELI - BUGET DE STAT ³ ³ ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ³ 5001³ -1.827.081³ ³CHELTUIELI CURENTE ³ 01³ -768.314³ ³TITLUL I CHELTUIELI DE PERSONAL ³ 10³ -667.146³ ³TITLUL II BUNURI SI SERVICII ³ 20³ -544.625³ ³TITLUL III DOBANZI ³ 30³ 1.820.990³ ³TITLUL IV SUBVENTII ³ 40³ -36.860³ ³TITLUL V FONDURI DE REZERVA ³ 50³ 417.025³ ³TITLUL VI TRANSFERURI INTRE UNITATI ALE ADMINISTRATIEI³ ³ ³ ³PUBLICE ³ 51³ 1.007.875³ ³TITLUL VII ALTE TRANSFERURI ³ 55³ -693.234³ ³TITLUL VIII PROIECTE CU FINANTARE DIN FONDURI ³ ³ ³ ³EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE ³ 56³ -2.042.325³ ³TITLUL X ALTE CHELTUIELI ³ 59³ -30.014³ ³CHELTUIELI DE CAPITAL ³ 70³ -1.058.767³ ³TITLUL XII ACTIVE NEFINANCIARE ³ 71³ -1.058.767³ ³DEFICIT ³ 9901³-10.246.129³ ÀÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ ANEXA 2 Detalierea influentelor asupra cheltuielilor bugetare pe anul 2009 pe titluri de cheltuieli si pe ordonatori principali de credite *Font 7* - mii lei - ÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ¿ ³ ³ ³ din care: ³ ³ ³ ÃÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÂÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³ ³ TOTAL ³Cheltu- ³Bunuri si³ ³ ³ ³Transfe- ³ ³ ³Asis³ ³ ³ Nr.³ ODONATORI ³UNFLUENTE ³ieli de ³ servicii³ Dobanzi ³Subven- ³Fonduri ³ruri ³ Alte ³ Proiecte ³ten-³ Alte ³Cheltuieli³ crt³PRINCIPALI DE ³ ³personal ³ ³ ³tii ³ de ³intre ³transfe- ³ cu ³ta ³cheltu- ³ de ³ ³ CREDITE ³ ³ ³ ³ ³ ³ rezerva³unitati ³ruri ³ finantare³so- ³ieli ³ capital ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ale ³ ³ din FEN ³ci- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³adminis- ³ ³ ³a- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³tratiei ³ ³ ³la ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³publice ³ ³ ³ ³ ³ ³ ÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³TOTAL ³ -2.584.756³ -667.146³ -544.625³1.820.990³ -36.860³ 417.025³1.007.875³ -693.234³-2.800.000³ ³ -30.014³-1.058.767³ ÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÅÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ´ ³BUGET DE STAT ³ -1.827.081³ -667.146³ -544.625³1.820.990³ -36.860³ 417.025³1.007.875³ -693.234³-2.042.325³ ³ -30.014³-1.058.767³ 1.³Administratia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³prezidentiala ³ -6.103³ -420³ -5.300³ ³ ³ ³ -25³ ³ ³ ³ ³ -358³ 2.³Senatul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romaniei ³ -15.361³ -10.368³ -4.660³ ³ ³ ³ -57³ ³ ³ ³ ³ -276³ 3.³Camera ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Deputatilor ³ -36.014³ -20.133³ -9.831³ ³ ³ ³ ³ -50³ ³ ³ ³ -6.000³ 4.³Inalta Curte ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³de Casatie si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Justitie ³ -6.255³ -4.965³ -1.090³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -200³ 5.³Curtea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Constitutiona-³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³la ³ -1.020³ -430³ -550³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -40³ 6.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Legislativ ³ -383³ -243³ -130³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -10³ 7.³Curtea de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Conturi ³ -8.437³ -6.049³ -2.050³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -338³ 8.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Concurentei ³ -2.591³ -1.238³ -1.070³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -283³ 9.³Avocatul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Poporului ³ -843³ -557³ -260³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -26³ 10.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³pentru ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Studierea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Arhivelor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Securitatii ³ -669³ -359³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -310³ 11.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National al ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Audiovizualu- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³lui ³ -540³ -219³ -230³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -91³ 12.³Secretariatul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³General al ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Guvernului ³ -18.802³ -725³ -300³ ³ ³ ³ ³ -3.416³ ³ ³ -12.480³ -1.881³ 13.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Afacerilor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Externe ³ -47.818³ -13.233³ -30.090³ ³ ³ ³ -135³ -110³ ³ ³ -2.550³ -1.700³ 14.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Dezvoltarii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Regionale si ³ -87.484³ -2.538³ -1.061³ ³ ³ ³ ³ -68.707³ ³ ³ ³ -15.178³ 15.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Finantelor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Publice ³ -95.491³ -49.914³ -37.237³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -8.340³ 16.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Justitiei si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Libertatilor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Cetatenesti ³ -61.253³ -21.345³ -20.370³ ³ ³ ³ -14.538³ ³ ³ ³ ³ -5.000³ 17.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Apararii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationale ³ -696.424³ -196.441³ -161.240³ ³ -1.560³ ³ -17.441³ ³ ³ ³ -142³ -319.600³ 18.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Administratiei³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³si Internelor ³ -427.037³ -190.383³ -90.080³ ³ ³ ³ -6.464³ -510³ ³ ³ -900³ -138.700³ 19.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Muncii, ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Familiei si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Protectiei ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Sociale ³ 1.337.564³ -2.640³ -4.840³ ³ ³ ³1.347.515³ -210³ -1.657³ ³ ³ -604³ 20.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Intreprinde- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³rilor Mici ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³si Mijlocii, ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Comertului si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Mediului de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Afaceri ³ -7.249³ -1.161³ -3.028³ ³ ³ ³ -2.980³ ³ ³ ³ ³ -80³ 21.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Agriculturii, ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Padurilor si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Dezvoltarii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Rurale ³ -2.006.525³ -17.900³ -19.300³ 70³ -26.000³ ³ -6.500³ -18.100³-1.890.668³ ³ ³ -28.127³ 22.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Mediului ³ -139.380³ -4.900³ -10.600³ 1.420³ ³ ³ -24.800³ -100³ ³ ³ ³ -100.400³ 23.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Transporturi- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³lor si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Infrastructu- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³rii ³ -203.736³ -1.582³ -1.858³ 33.980³ ³ ³ -46.826³ -184.486³ ³ ³ -710³ -2.254³ 24.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Educatiei, ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Cercetarii si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Inovarii ³ -676.046³ -59.739³ -47.180³ ³ ³ ³ -113.967³ ³ -150.000³ ³ ³ -305.160³ 25.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Sanatatii ³ -22.513³ -5.464³ -11.470³ 100³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -5.679³ 26.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Culturii, ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Cultelor si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Patrimoniului ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National ³ -28.535³ -1.059³ -4.770³ ³ ³ ³ -9.878³ ³ ³ ³ -10.682³ -2.146³ 27.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Comunicatiilor³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³si Societatii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Informationale³ -19.530³ ³ -300³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -19.230³ 28.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Public ³ -27.974³ -16.494³ -8.430³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -3.050³ 29.³Agentia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationala de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Integritate ³ -1.897³ -684³ -900³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -313³ 30.³Serviciul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Roman de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Informatii ³ -53.056³ -12.316³ -160³ ³ ³ ³ -580³ ³ ³ ³ ³ -40.000³ 31.³Serviciul de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Informatii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Externe ³ -8.912³ -3.568³ -105³ ³ ³ ³ -89³ ³ ³ ³ ³ -5.150³ 32.³Serviciul de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Protectie si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Paza ³ -8.424³ -2.954³ -2.470³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -3.000³ 33.³Serviciul de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Telecomunica- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³tii Speciale ³ -53.353³ -3.405³ -9.320³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -40.628³ 34.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Economiei ³ -47.568³ -924³ -1.249³ 10.440³ -9.300³ ³ -2.698³ -43.028³ ³ ³ ³ -809³ 35.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Tineretului si³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Sportului ³ -32.084³ -997³ -590³ ³ ³ ³ -30.497³ ³ ³ ³ ³ ³ 36.³Academia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romana ³ -10.483³ -4.103³ -2.680³ ³ ³ ³ -220³ ³ ³ ³ -1.640³ -1.840³ 37.³Autoritatea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationala ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Sanitara ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Veterinara si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³pentru ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Siguranta ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Alimentelor ³ -20.000³ ³ ³ ³ ³ ³ -20.000³ ³ ³ ³ ³ ³ 38.³Secretariatul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³de Stat pentru³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Problemele ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Revolutiona- ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³rilor din ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Decembrie 1989³ -139³ -59³ -76³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -4³ 39.³Oficiul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Prevenire si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Combaterea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Spalarii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Banilor ³ -593³ -395³ -170³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -28³ 40.³Oficiul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Registrului ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National al ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Informatiilor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Secrete de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Stat ³ -614³ -244³ -350³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -20³ 41.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³National ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³pentru ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Combaterea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Discriminarii ³ -358³ -118³ -150³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -90³ ³ 42.³Agentia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationala de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Presa AGERPRES³ -120³ ³ ³ ³ ³ ³ -120³ ³ ³ ³ ³ ³ 43.³Institutul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Cultural Roman³ -3.675³ ³ ³ ³ ³ ³ -3.675³ ³ ³ ³ ³ ³ 44.³Societatea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romana de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Radiodifuziune³ -25.460³ ³ -21.980³ ³ ³ ³ ³ -2.790³ ³ ³ ³ -690³ 45.³Societatea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romana de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Televiziune ³ -23.860³ ³ -23.030³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -830³ 46.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Superior al ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Magistraturii ³ -6.803³ -3.811³ -2.770³ ³ ³ ³ -13³ ³ ³ ³ ³ -209³ 47.³Autoritatea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Electorala ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Permanenta ³ -1.615³ -230³ -400³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -820³ -165³ 48.³Agentia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationala ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³pentru Resurse³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Minerale ³ -253³ -176³ -120³ 60³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -17³ 49.³Autoritatea ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Nationala de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Supraveghere a³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Prelucrarii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Datelor cu ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Caracter ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Personal ³ -645³ -282³ -360³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -3³ 50.³Consiliul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Economic si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Social ³ -267³ -157³ -110³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ 51.³Academia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Oamenilor de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Stiinta din ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romania ³ -700³ ³ ³ ³ ³ ³ -700³ ³ ³ ³ ³ ³ 52.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Turismului ³ -39.971³ -2.224³ -310³ ³ ³ ³ -37.437³ ³ ³ ³ ³ ³ 53.³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Finantelor ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Publice - ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Actiuni ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Generale din ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³care: ³ 1.820.218³ ³ ³1.774.920³ ³ 417.025³ ³ -371.727³ ³ ³ ³ ³ ³bunuri si ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³servicii ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³dobanzi ³ 1.774.920³ ³ ³1.774.920³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³contributia ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Romaniei la ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³bugetul UE ³ -371.727³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -371.727³ ³ ³ ³ ³ ³cheltuieli de ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³capital fondul³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³de rezerva ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³bugetara ³ 417.025³ ³ ³ ³ ³ 417.025³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³FONDURI ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³EXTERNE ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³NERAMBURSABILE³ -757.675³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -757.675³ ³ ³ ³ ³Ministerul ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³Mediului ³ -757.675³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ ³ -757.675³ ³ ³ ³ ÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÁÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÙ NOTA: Diminuarile prevazute la nr. crt. 24 nu se opereaza la capitolul 53.01 Cercetare fundamentala si cercetare dezvoltare ANEXA 3 I. Program actualizat II. Influente III. Program rectificat SUME defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor, sectoarelor si Municipiului Bucuresti, pe anul 2009 - mii lei - ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ din care, pentru: ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ Nr. Judetul Total finantarea cheltuielilor crt. de personal din institu- tiile de invatamant pre- universitar de stat ale comunelor, oraselor si municipiilor ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ TOTAL I 12.136.598 10.246.847 II -811.890 -811.890 III 11.324.708 9.434.957 1. ALBA I 236.586 205.376 II -16.273 -16.273 III 220.313 189.103 2. ARAD I 249.257 215.241 II -17.054 -17.054 III 232.203 198.187 3. ARGES I 372.916 322.393 II -25.544 -25.544 III 347.372 296.849 4. BACAU I 418.223 357.215 II -28.303 -28.303 III 389.920 328.912 5. BIHOR I 385.620 317.448 II -25.152 -25.152 III 360.468 292.296 6. BISTRITA - NASAUD I 192.769 172.952 II -13.704 -13.704 III 179.065 159.248 7. BOTOSANI I 268.532 230.104 II -18.232 -18.232 III 250.300 211.872 8. BRASOV I 310.372 266.546 II -21.119 -21.119 III 289.253 245.427 9. BRAILA I 192.005 164.149 II -13.006 -13.006 III 178.999 151.143 10. BUZAU I 283.211 236.711 II -18.755 -18.755 III 264.456 217.956 11. CARAS-SEVERIN I 179.560 149.729 II -11.864 -11.864 III 167.696 137.865 12. CALARASI I 166.035 132.462 II -10.495 -10.495 III 155.540 121.967 13. CLUJ I 371.566 322.437 II -25.548 -25.548 III 346.018 296.889 14. CONSTANTA I 342.356 297.614 II -23.581 -23.581 III 318.775 274.033 15. COVASNA I 151.428 134.066 II -10.622 -10.622 III 140.806 123.444 16. DAMBOVITA I 297.519 242.501 II -19.214 -19.214 III 278.305 223.287 17. DOLJ I 402.910 328.482 II -26.027 -26.027 III 376.883 302.455 18. GALATI I 345.234 296.378 II -23.483 -23.483 III 321.751 272.895 19. GIURGIU I 125.806 103.950 II -8.236 -8.236 III 117.570 95.714 20. GORJ I 232.062 199.980 II -15.845 -15.845 III 216.217 184.135 21. HARGHITA I 235.900 214.664 II -17.009 -17.009 III 218.891 197.655 22. HUNEDOARA I 276.289 234.225 II -18.558 -18.558 III 257.731 215.667 23. IALOMITA I 154.700 127.377 II -10.092 -10.092 III 144.608 117.285 24. IASI I 482.502 416.429 II -32.995 -32.995 III 449.507 383.434 25. ILFOV I 109.043 90.090 II -7.138 -7.138 III 101.905 82.952 26. MARAMURES I 327.696 285.851 II -22.649 -22.649 III 305.047 263.202 27. MEHEDINTI I 185.965 147.223 II -11.665 -11.665 III 174.300 135.558 28. MURES I 364.295 318.307 II -25.220 -25.220 III 339.075 293.087 29. NEAMT I 300.880 258.740 II -20.501 -20.501 III 280.379 238.239 30. OLT I 274.842 234.598 II -18.588 -18.588 III 256.254 216.010 31. PRAHOVA I 411.373 358.456 II -28.402 -28.402 III 382.971 330.054 32. SATU MARE I 256.950 228.124 II -18.075 -18.075 III 238.875 210.049 33. SALAJ I 172.447 146.593 II -11.615 -11.615 III 160.832 134.978 34. SIBIU I 235.350 201.048 II -15.930 -15.930 III 219.420 185.118 35. SUCEAVA I 408.841 353.439 II -28.004 -28.004 III 380.837 325.435 36. TELEORMAN I 226.285 187.227 II -14.835 -14.835 III 211.450 172.392 37. TIMIS I 342.266 299.640 II -23.741 -23.741 III 318.525 275.899 38. TULCEA I 138.768 120.398 II -9.540 -9.540 III 129.228 110.858 39. VASLUI I 289.410 229.275 II -18.166 -18.166 III 271.244 211.109 40. VALCEA I 240.995 206.330 II -16.348 -16.348 III 224.647 189.982 41. VRANCEA I 218.088 170.884 II -13.540 -13.540 III 204.548 157.344 42. MUNICIPIUL BUCURESTI I 959.746 722.195 II -57.222 -57.222 III 902.524 664.973 ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ